Home
Home





English





Workshops





Teksten/

Artikelen





Contact





Naud van der Ven





NB: zijn de teksten niet netjes leesbaar?
Probeer een ander merk browser, bijvoorbeeld Firefox.
Klik hier
                  voor blogberichten




Werk en Reflectie met Henriėtta Joosten




Inhoudsopgave


Henriėtta Joosten

Henriėtta Joosten is werkzaam als onderzoeker bij het Lectoraat Filosofie en Beroepspraktijk en als hogeschooldocent bij de Faculteit IT & Design bij De Haagse Hogeschool.

Streven naar beter

Haar promotieonderzoek Streven naar beter. Nietzsche als gids voor het hbo, ook verschenen als handelseditie bij uitgeverij Klement, richt zich op de vraag wat het betekent om professionals op te leiden in én voor onzekere tijden. Ze laat zien dat het experimentele, bevrijdende maar ook gevaarlijke denken van Nietzsche handvatten biedt om studenten te leren streven naar beter in een dynamische beroepspraktijk.

Onderzoeksinteresses

Huidige onderzoeksinteresses van Henriėtta betreffen maatschappelijke veerkracht en ICT.

Werken

Henriėtta Joosten schreef, of droeg bij aan onder meer de volgende werken:

Joosten, H. (2016) Streven naar beter. Nietzsche als gids voor het hbo. Zoetermeer: Uitgeverij Klement.

Joosten, H. (2015) Nietzsche’s New Dawn. Educating students to strive for better in a dynamic professional world (Doctoral thesis). Erasmus Universiteit Rotterdam.

Joosten, H. (2017). De publieke dimensie van het hbo. In: OnderwijsInnovatie, sept, 2017, pp. 34-37.

Joosten, H. (2017). Citizens’ initiatives in an onlife world. Designing for the revitalisation of the public sphere. In: Proceedings of CeDEM 2017 (Conference for e-Democracy and Open Government), IEEE Computer Society.

Meester, F., Huijer, M. & Joosten, H. (2014) Goud uit het woord smeden. Close reading in het hoger beroepsonderwijs. In: C.M.A. van der Meule (red.) Onderzoekend op weg. Een essaybundel over opdrachten voor de toekomst. Den Haag: De Haagse Hogeschool, 277-286

Joosten, H. (2011) De kunst in het kritisch denken. in M. Huijer (red.) Filosofisch houvast in roerige tijden. Den Haag: De Haagse Hogeschool, 95-106

Joosten, H. (2011) Studenten opleiden tot kritische professionals. Maar hoeveel ‘ja, maar’ kan het hbo aan? In Tijdschrift voor Hoger Onderwijs, 29 (2), 108-124